Friday, January 11, 2013

LOOKING FOR THE TOUCH OF AN ANGEL

Banyak gila benda nak cerita. But time flies so fast. My bad that I cant coupe with too much tasks. Being a worker in office, kerja tak pernah habis (eventho i selalu curi2 tulang typing half of the entries, tapi bukan bermakna I tak ada kerja hohoho). Life is getting busy, busy, busy n busy!!!! Sobs sobsss.... :'(

Being a wife & a mother of 3 – i do housechores everyday. Tak ada masa balik dan lepak sahaja. Letak bag, tukar baju and breasfeed Aryana. Kalau ada masa rehat pun, inilah masanya. BF Aryana sambil tengok tv utk beberapa minit. Ataupun reply comment kt FB, ataupun reply msg2 yg terima sejak siang tadi.

Lepas tu mula masak. I cook at least 3-4 days in a week. If not, the little bubbly mouth akan start membebel "Ibu, dah lama kan ibu tak masak...(padahal baru selang 1 hari!). Hari ni kakak tak nak makan yg beli. Kakak tak suka! Kakak nk ibu masak jugak! Nasik sambal!" There she goes.... Really loves ibu's cooking walaupun just sambal tumis simple. How do I reject that request? Huhuhuhu......

And being a servant of Allah the Most Merciful, I have to have a space n time for my responsibilities. Selalu sangat kalau time Maghrib mmg kelam kabut nya Masya Allah.... sembahyang laju mcm nak tercabut lutut. Lepas Maghrib sambung masak, makan, jaga anak buat homework, kemas rumah sikit2 (at least to allow some space to sit!) Hmm.... bila ingat2 balik, dah semakin jarang2 bukak Quran skrg kan.. :'(
Solat Isya nun jauh dh dekat2 Subuh baru nk buat. Selalu ada mcm2 alasan. Nk buat awal2 time masuk waktu masa tu lah tgh sibuk dgn macam2. Nak buat sebelum tido, kononnya nak cari masa yg lebih tenang. Sudahnya, dh tenang sgt I pulak yg terlelap :P
Bila bangun dah dekat nak pagi, barulah kelam kabut teringat mcm2 benda tak buat lagi!

Hmmm... masa tengah sibuk-sibuk macam ni,I just thought, alangkah indahnya if I was touched by an angel, spreading his melodious soothing words, guides and guards me every seconds... (Opppsss.maybe not. everyDAY would be fine hehe) 

And that angel is preferably comes in the form of a loving husband!How I wish he is not as busy as he is now. But yeaahhh... he IS :'(

*Sigh*