Wednesday, September 11, 2013

NO PAIN, NO GAIN

Pagi tadi pi ambik duit kt ATM CIMB. Biasanya I nih jenis yg tak suka ambik resit. Tapi kebetulan ATM kt situ jenis yg automatik keluar resit. Tiba-tiba... "Eh! Betoi ke akaun aku nih???? Awat lain pulak balance??? Macam terlebih ja...? Rasanya semalam tingai berapa kupang ja...?"

Cek nombor akaun. Betoi! Sah la ni mmg akaun I pun!

Takpe, cool down.. cepat2 masuk ofis. Login Cimbclicks. Cek cek cek..... uik, ada credit masuk 9/9/2013. Siapa plak beli brg tak inform nih? Tapi... mcm byk sgt sekali order.


Cek cek cek lagi.... Tengok2 nampak kawan2 punya status pasal "Bonus" dan "Cashback". Ohhhh.... laaaaa... ni la rupanya bonus a.k.a hasil bisnes yg I usahakan selama ni.... Hahahahhaa... Duit sendiri pun nak gabra... Hahaha

Alhamdulillah.... Sebenarnya I mmg dh lupa / tak fikir sangat pun tentang bonus ni. Selalu dok kira yg untung runcit je. Hahaha... Tu yg terkejut sbb tak fokus dan tak expect anything pun..
Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah....

Mmg bagi sesetengah orang, apalah sangat dgn amaun sebanyak tu kan... Sikit je kot... Bukan sampai 10 ribu pun! Tapi bagi I ia sangat bermakna. Apa sahaja bentuk rezeki drpd Allah, ia pasti ada manfaatnya.
Untuk I yang bergaji kecik, yang ada ramai anak, yg berasal dari keluarga susah ni, amaun sekecil itu sudah mampu memberikan senyuman dan kegembiraan besar untuk seisi keluarga. Dan yg paling menggembirakan, hasil ini adalah daripada USAHA sendiri + sokongan suami n anak2 + berkat dari Allah Ar-Razak.

Semuanya yang kita usahakan dengan bersungguh-sungguh, dengan niat yg ikhlas, dengan tawakkal dan memohon keberkatan dari Allah, pasti akan mendapat hasilnya.. Insya Allah...

*Terasa kerdilnya & malunya diri ini dengan Nikmat & Rahmat Kasih Sayang Allah ini...*