Tuesday, August 11, 2015

TIPS SHOPPING GROCERY SEMASA DALAM PANTANG (BERSALIN)

Last weekend, we had a small makan-makan session with families n few friends. And lots of Zuzu & Yaya's schoolmates as they wanted it to be. Because besday Zuzu was on Ramadhan, so masa tu tak sesuai nak buat apa2 kan.

Kebetulan among the tetamu ada few new mothers, and newborns in the house. Hehehhe...

So memandangkan they see me as "ibu yg banyk pengalaman a.k.a banyak anak" so they were asking related questions.... :)

One of the topics was "macamana awak beli barang2 runcit semua? Ke Amet mmg pandai beli barang runcit?"

Hahahahhahahhaa... bab Amet "pandai" beli barang runcit tu mmg buat saya gelak tahap pengsan!

Encik Amet kesayangan saya ni, kalau barang rucit mcm Milo, susu dan barang2 yg jelas tertulis nama dia kat situ mmg lah dia pandai beli. Tapi...kalau kita kirim barang basah, walaupun dah whatsapp gambar sekalipun, baliknya mesti ada yg tak kena. Hahahaha...sorry ye bang...ada sesi mengutuk sikit kat sini. :P


OK, so apa jawapan saya?

Hah, masa saya mula pantang dgn Si Nana tu lah saya mula kenal dgn Tesco Online.


Visit www.tesco.com.my

Senang je shopping dgn Tesco online ni, sbb delivery time dia kita boleh pilih. kecuallah slot tu dah full, then kena pilih time lain. Tapi, delivery charge mmg diorg caj dlm RM10, kecuali kita ada dapat voucher etc.
Pembayaran boleh dibuat secara COD, atau dgn credit card masa diorang sampai, means dia bawak card reader tu sekali. So easy pitsy. So masa tu mmg saya tak ada masalah nak beli ikan ke, ayam ke, sayur mayur buah muah semua dapat mengikut keinginan hati.

Masa dalam pantang Si Nini pun sama, saya teruskan dgn online grocery ni. Cuma kadang2, selain Tesco, saya ada jugak guna servis dari Redtick.


Sama je jugak kaedah dia. Pilih apa benda yg kita nak order, delivery time then nanti tunggu je lah sampai depan pintu rumah grocery anda semua tuh.

So, mommy-mommy yg masih dalam pantang, jangan bagi alasan dah nak keluar2 rumah nak beli barng apa semua na.... Duduk diam2, buka laptop, and order saja ayam ikan online hehehe..

And actually, semua ni pun saya guna jugak masa Amet pi outstation lama2 ke, di mana saya tak berupaya nak mengheret keempat-empat orang puteri yang melompat2 ke supermarket. 

Sekian, semoga mendapat manfaat ya :)