Monday, March 28, 2016

HOME MADE CHICKEN CHOP


Entah zaman bila saya buat chicken chop ni. Rasanya dah sebulan kot. Tapi asyik tak ada masa nak post kt sini.

Kalau nak ikut style saya ni mmg kaki sempoi saja... Saya tak pilih bahagian ayam yg betul2 chicken chop pun (peha yg deboned). Tapi sebaliknya saya pakai hentam semua part ayam tu. Hehehe...kan bagus, tak membazir....

Okeh ni resepi chicken chop Yue's style ya...

Ayam (mana2 bahagian)
Garam & Lada putih
Tepung Jagung
Telur
Breadcrumb

Caranya :
1. Cuci ayam, lumur garam & lada putih.
2. Salut dgn tepung jagung
3. Celup dalam telur
4. Golekkan dan salut penuh dgn breadcrumb
5. Goreng dgn api sederhana supaya dalamnya masak dan luarnya tak hangus.
Siap dah....

Kuahnya pulak saya pakai serbuk brown sauce Knorr, campur air ikut sukatan yg diberikan. Tambah blackpeper & mushroom dalam tin. Siap.



Boleh lah serve dgn bahan2 sampingan yg disukai mengikut selera masing2 ye....

Saya pilih brokoli celur + cherry tomatoes + cheesy mac + fries + coselaw :)

Selamat memasak!