Monday, April 25, 2016

KLOKEN SPINNING MOP

Nak cerita tentang saya yang first time shopping kat Go Shop hahahaha... Pastu terus taubat taknak dah! Kenapa? Jom baca alkisah ni...

Kisahnya, saya ckp kat Amet teringin nak ada spinningmop tu sbb kawan saya si Semah yg saya visit dia kat hospital tu cakap dia yg dok atas wheelchair pun boleh mop guna mop tu...ringan dan mudah katanya. Saya pun terpengaruh. Hahaha...just a few words from Semah and I'm sold!

Saya ingat nak beli yg biasa2 kat Lazada dlm RM50 gitu saja...tapi Amet ckp beli la kat Go Shop yg 1 set tu...sbb byk aksesori katanya...oklah saya setuju saja since he's the payee hehehehe...

So Amet buat phone call to GoShop utk order. OKlah done.

The next day, GoShop pun hantar SMS ckp the order has been processed bla2 on delivery and bagi tracking no GDEX sekali..

After 3 days, hari Rabu brg tak samapi lg..saya cek GDEX kata brg dah on delivery process. Saya call pun ckp on delivery. Smpai ptg...malam...tak sampai jugak. So saya cek lg GDEX ckp "delivery fail, no one at home." Aik??? Saya pun pelik sbb all day saya mmg kat rumah je pun.

So saya call lagi GDEX mtk diorang hantar semula esok. Hari Khamis, lagi sekali perkara yg sama berlaku. Saya menunggu sampai malam tak nampak2 lori GDEX.

Hari Jumaat saya call GoShop dan confirmkan order dan dellivery adress sekali lagi. Ya Allah...rupa2nya adress tu salah!!!!!  Budak customer service tu asyik ckp sorry dgn pelat dia. Mmg susah kalau bagi geng yg tak berapa fasih Bahasa Malaysia berkomunikasi.

Adoi laa...punyalah saya hangin. Call GDEX diorang dh tutup. Saya tak bagi GoShop uruskan dgn GDEX sbb nampak gayanya dia pun terketaq2 bercakap. Mmg ke laut la jawapnya...

So hari Jumaat saya call GDEX. Diorang cakap hari ni mmg tak hntar sbb GoShop bg instruction suruh hold dulu. Whattttt????? Adoi!!! Sekali lagi saya hangin! Saya cakap, saya nak brg tu hantar ke alamat saya yg betul dan tujuan saya call ni nk bg alamat yg betul2. Adoi lah!

So takpe GDEX ckp hari Sabtu dia hantar. Esoknya Amet ajak saya pergi repair iPad di Bandar Utama. Punyalah saya taknak ikut sbb nak tunggu mop saya tu! Sampai tgh hari Amet call. Dia ckp GDEX call dia ckp tak dapat hantar sbb dioarang half day je hari Sabtu. Klu nak boleh collect sendiri kt kaunter which is nun jauh kat Subang Bestari nun.

GGGRRRRRR!!!! Saya dah bertukar menjadi RASAKSA GORGON BERDARAH HIJAU!!!!

Tau pulak dia taknak call saya! Geramnyaaa!!!! Tapi tak lama lepas tu ada lagi call dr GDEX. Terus saya potong cakap dia dan bgtau "saya dah taknak barang tu! Saya nak cancel!"

Hah nasib baik pilih term COD. So selamat la duit.

Dalam geram2 tu sy bukak website GoShop dan buat order online. Hahahahhaaha.....

Sebabnya...bila saya survey2 kt Lazada dan shopping web lain, kebanyakannya tak dpt bg offer mcm GoShop punya set ni hehhehe... ada yg murah tp nmpak tak berkualiti. Review org pun mcm tak best. Tu yg saya takde pilihan lain...hehehee logik kan alasan saya?

Alhamdulillah, dgn online order dalam masa 2 hari sahaja saya dah dapat Kloken Spinning Mop saya yeyayyyyyy!!!!

Syiok gila dpt kotak ni hahahhaa

Kebetulan sampai masa Yaya & Zuzu balik sekolah...eksaited la memasing..

Yeaaaahhhhhhh... inilah dia idaman hatiku!

Semua pulun mcm tak pernah guna mop! Hahahaha

Haaaaa puas hati kan dgn set dia...semua ni hanya RM149 berbaloi-baloi! Ada penyapu sekali!

Suka la sangat ibu sbb dgn adanya mop yg best ni...semua tetiba jadi raaajin sangat nk tlong mop. dengan Nini & Nana sekali hari2 mesti nk pegang mop. Hahahhaha ibu suka ibu suka!

Last but not least tq so much to Ametku sayang for this new maid! :)