Thursday, March 14, 2019

KEPALA NINI KENA JAHIT!

Kemarin, saya rasa sangat sakit kepala sejak petang. Lepas balik ambik kakak tuisyen, dalam pukul 10 tu saya telan ubat and terus off to sleep. Quite a sound sleep lah sebab rasa lega sikit bila dah kena ubat.


Dalam pukul 2.30 pagi tu saya rasa terlalu sejuk, so saya pindah tidur kat bilik Yaya sebab situ tak ada aircond. Jenis manusia tradisional tak reti duduk dalam aircond lama-lama hahahaha.

Tetiba tengah saya diulik mimpi, terdengar jeritan "Ibu!!! Ibu!!! Nini jatuh katil! Kepala dia berdarah!!!!"

Amet menjerit dari bilik sana. Masa saya bangun tadi, saya tinggalkan Nini tido dengan ayah dia.

Terus saya bergegas lari ke bilik tengok Nini tengah menangis dan kepala dia memang berlumuran darah! Ya Allah. Saya terus cakap kat Amet  yang tengah panik "Jom bawak pergi klinik."






Sampai di PMC, masuk bilik emergency dan nurse terus cek kepala dia. Luka dibersihkan utk cari tempat luka.

Banyak jugak darah, dan agak sukar jugak nak cuci sebab melekat-lekat dgn rambut. Akhirnya nampaklah luka yg terbelah. Tak luas sangat, tapi doc cek kedalamannya agak dalam juga, so terpaksalah dijahit sebab takut infection.

Lagipun budak-budak tahulah, bukannnya reti duduk diam. So ok, kami pun setuju utk doc jahit.


The wound. Nampak secoet ja, tapi dalam jugak huhuhu.

Suruh dia pejam mata sementara doc prepare anaest. 

Rambut Nini kena cukur sikit. Dia pun nangis gitu-gitu ja. Ibu rasa bukan sebab sakit sangat tapi sebab panik dan takut ja tu hehehehe.

Cumanya masa nak inject ubat bius tu, memang sakit sikitlah. Masa ni baru dia nangis betul-betul hehehe. Lepas tu, masa jahit semua dah stabil. Ibu peluk ja dia.

Cuma ayah memang gabra habis. Orang suruh pegang kepala tak bagi Nini bergerak-gerak. Tapi ayah siap pi cekup muka dia sampai tak nampak hidung. Nak bagi anak lemas ka apa! Geram jugak ibu masa ni. Terus tolak tangan ayah "Hidung dia tu!" Ayah kalau gabra, panik, seriyau memang serah kat dialah jadi juara hahahahaahaha.


Lepas dah selesai jahit, doc lekat plaster semua dah boleh balik... Alhamdulillah. Merasa lah Nini ada parut kat kepala na. Tahniah! 😂

Sweety pie with stitched head hahahaha.


Inilah lokasi kejadian. Nini terjatuh dari katil tu dan kepala dia terhantuk di bucu lantai tu huhuhu. Hari ni ibu akan buat sesi susunatur semula.