Friday, March 8, 2019

PREGNANT? NO!!!!!

Hahahahha tuudiaaa pepagi sis semangat nak hupdate blog hari ni.😍

Semangat!

Hari ini mencatatkan salah satu hari yang paling ceria dalam hidup saya. Kahkahkahkah. Tak habis gelak lagi tu!

Well, setelah beberapa minggu ku berada dalam fasa ketaq lutuit, senak perut, butterflies, pepatungs and all serangga semua berada in my stomach, finally today terjawap sudah kekeliruan minda. Terpadam semua kemurungan. Hahahhaha teruk betui na. 😁

Dah kenapa?

Alkisahnya, setelah bertahun sis amalkan "teknik natural conception" adalah beberapa minggu lepas tu macam terrrrrrlanggar peraturan dan rules nya hahahaha. Bengong! But itulah hakikatnya manusia, selalu terbuai dek hawa nafsu dan hasutan syaitonnn hahhaa.

Maka sejak hari itu, saya sentiasa berdebar-debar dari hari demi hari. Kot ikut hati, kalau boleh nak cek UPT time-time tu jugak. Tapi sebagai bekas pelajar Biology, kusedar diri ini. Ada ilmu, pakailah kan toksah dok buat ngong hahahha. Kalau test awai-awai pun bukan tepat result dia.

Pastu nak tambah lagi ketaq, last weekend lepak dgn my BFF, Intan. And to my suprise, she announced that dia dah 3 months preggy!!! Oh mai gadddddd.... Saya eksaited dengaq dia preggy, but on the same time dalam hati like "Alamak...Mampuih la ku...Jangan la berjangkit Ya Allah.." Hahahahaha!




My personal calendar cycle. Kalau pandai baca... There was sumthing wrong on sum wrong date...Hahahahahaha.

Maka kutunggu hari demi hari, jam demi jam, saat demi saat, detik jam berdetik..... Sampailah ke pagi ini, the most suitable and earliest day to test. Oiiiii dia punya berdebaq macam nak pitam kat toilet tadi kahkahkah. Pukui 3.00 pagi ku terjaga sebab tidoq pun sebenaqnya tak berapa nak lelap sebab tunggu tarikh hari ni!

After dropping the specimen, wait for about 4 minutes, alhamdulillah...... CLEAR! TAK ADA DOUBLE LINE! Hahahahhahaha tersenyum panjang sengsorang dalam toilet tu. Mujur tak buat lompat bintang teruih! 😱Syukur alhamdulillah tak terkata hahahha.

The negative result I've been hoping for. Hahahahaha. Pulun oi pi beli tester nih. 😅


Well, ada sebab dia saya dah taknak ada baby lagi (dengan izin Allah). Saya tau tahap kebolehan saya utk menjadi ibu yg penuh KESABARAN ni tak setara mana. Kalau jadi rimau tu ya.... Almost hari-hari kejadiannya hahahaha.

Pastu selama tempoh menunggu tu kan, dok pikir macamana kalau lekat? Aku nak jalan2, aku nak enjoy, aku takmau dah bergelumang dengan pampers, botoi susu, bekal biskut baby, bekal moi, nak makan kat kedai tak tenang and things like that bermain-main di minda. Hahahahaha teruk kan. 😅Ya lah, dah 4 fasa kot kami lalui semua ni. Now Nini pun dah 6 tahun. Pampers semua dah bungkuih masuk stor. Baru nak rasa boleh jejalan berpelukan pinggang dengan Amet sikit kuikuikui.

Alhamdullilah. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Dia pasti akan aturkan yang terbaik buat hamba-hambaNYA. Thank you Allah! I love YOU!