Tuesday, October 19, 2010

LULU HYPERMARKET

I've been craving for anything sweet since last few days. I made bubur kacang (which Amet complaint "sgt manis"), I ate Ritz Cheese biscuits spreaded with Nutella (a lot), I put sugars in most of my cookings....I eat a lot, and a lot....And I knew it. Sumthing's gonna happen to me...


Hahahahahahha.....NO! I'M NOT PREGNANT!!! Instead, I'm having my period! Hehehhehe....

I woke up this morning and feel my stomach streched, and the whole body cramped, and headache, and all the "sesungut" symptoms. Ouchhhh!!! I gave birth 2 times (normal delivery) and still got period-pain like anak dara, ouhhh!!! So-o bad...:( Actually it's already 3 weeks late but I dont mind at all as I believe that my Implanon is still working properly (praying hard).

So no Nescafe for today, I wish i can bertahan until tomorrow morning, or maybe tonite at least.
I have to take lots of juices n fruits n vege ONLY today. of course on my first red-flag day i dont have appetite to eat nasik or any heavy meals (teruk gila makcik nih, mcm dia sorang jek yg kena benda nih).

Oklah, forget about the sakit perut (bolehkah?), and start writing about my backdated story. Hehehhe...lagi lagi backdated daa...

This Lulu punya cerita mmg panjang. Sebab dah berminggu-minggu planning nak pi tapi tak sampai-sampai jugak, until la last weekend. Mcm biasa, I'm the one yg diberi mandat utk mencari the address n co-ordinates. but for this very Lulu Hypermarket in Al-Khobar, i just managed to find the alamat and nama jalan sahaja. FYI, Lulu Hypermarket ni also ada kt Riyadh, Bahrain, Abu Dhabi dan lain2. So konon-konon ada la org lagi pandai, he said he found the co-ordinates and dah masukkan ke GPS. Orait. Thanx anyway.

Dgn mengikut arahan encik garmin, we just drive...and drive...until we realize the road is not sumwhere familiar to us.Tapi ada org tu punya confident "Takpa, dia just tunjuk jalan lain je nih, tapi mesti sampai situ jugak."

Sehinggalah the signboard show "Tollgate in front" (or sumthing like that,lupa nk ambik gambar). Maksudnya???? Maksudnyaaa.......... we are already at the boarder!!! And the road is heading to Bahrain!!! Haaaaaaa...pandai!!!!!

So I cepat2 tengok balik the gps, and it show Lulu Hypermarket Bahrain. Goooddddddd!!!!!!!!!!!!

We stop at the roadside,thinking of going somewhere else. So I key-in the new word - Rasheed Mall (again!!!). Tetiba after driivng like 5 minutes, there's a building in front, dgn lampu berkelip-kelap "LULU". Hahahhahaha

So apa lah sangat yg ada kat Lulu nih yg kemaruk sgt nak ke sana? Okeh, kata org, kat sini banyak barang2 ala-ala Malaysian-taste. So dalam kepala kami dah set nak beli sos cili, kicap, laksa, mee kuning etc etc. Tapi semua yg dalam senarai kami tu xdek pun. yang ada ialah mcm daun pandan, daun pisang, lengkuas, tomyam set, buah durian, buah langsat, buah asam jawa yg putik,betik bla bla lah. And I bought cili padi burung, terung pipit, pegaga n pisang kelat. Tu je yg berminat.

What I can say is, yg paling banyak kat sini actually is barang2 India, or for Indian cooking. And yg kedua terbanyak ialah barang2 Filipina (oh I found an anchovies sauce = budu, but made in Philipines so I rasa geli geleman n x jadi beli). Sebabnya, among foreigners, mmg bilangan rakyat India ialah yg paling teramai sekali kat Saudi nih, then of course diikuti oleh Philipinos (I hate this fact). So shopping kt sini, lebih terasa mcm shopping kat Mumbai. Kiri kanan mmg muka hitam je...uhuk uhuk (yg kt sebelah I pun hitam jugak hehehe).

Klu mengidam nak makan buah-buahan tu ada banyak la jugak yg boleh dapat kat sini. Tapi, I tak suka kedai yg takdek juai kueteow!!!

*Gambar2 nanti I upload, I'm so-0 sakit perut okeh*