Tuesday, March 8, 2016

I AM A REGISTERED PROPERTY AGENT :)

Assalamualaikum semua...

Dah lama tak update tentang tuan pemilik blog ni kan. Hehehhe. Sekali sekala kena enterprem la jugak...

Alkisahnya, selepas rumah kami direnovate, baaaanyak sangat benda yg kami rasa tak puas hati. Malah kadangkala saya rasa, rumah lama ie.sebelum direnovate was far better than now.... walaupun kabinet lama tu tak up-to-date tapi it was langsung tak ada masalah. In fact saya rindu sgt2 pada dia...sob3...

Now, kami ada kabinet baru, tapi dah bengkok! Ya...dan beberapa masalah lain lagi yg timbul. Suis tak boleh pakai, suis menyebabkan barang elektrik rosak, lampu asyik terbakar, kipas tak boleh tukar speed, plaster siling terkopak. Aduh...kalau fikir benda2 ni mmg boleh buat sawan!

So, suatu hari tu saya terniat lah nak tengok2 rumah lain. Mmg dah hampir takdak hati nak duduk sini. Mana dgn jiran2 saya mula membela anjing. Yg dulu tak bela skrg dh ada. Yg duu ada sekor, skrg dh bertmbah dua. Aduiiiii.... salakan anjing2 ni kadang2 buat kita stressssssss!!!! Apatah lgi saya yg ada anak kecik ni. Tgh sedap2 tido, tetiba dah nanges. Geramnyaaaa!!!

Jiran sebelah saya ni pulak jenis taktau jaga kebersihan. Anjing nak bela, tp bulunya dia biarkan saja terbang sampai masuk ke kawasan rumah kami. Mana dgn bau hamis kencing anjing tu lagi. Ya Allah...kdg2 time nak jemur kain mmg saya dah terbuwek2 nak termuntah!

So balik pada kisah saya godek2 nak cari rumah baru, saya pun terjumpa iklan utk menjadi seorang Real Estate Agent. Tinggg!!!! Saya pun mula research ttg kerjaya REN ni... drpd nak research rumah, dh ter research psala kerjaya pulak hehehe...

Saya baca punya baca sana sini sinun, akhirnya saya pilih utk join company yg dinamakan Transasia Property Consultancy ni... antara sebabnya ialah ia company Bumiputera, dan  konsepnya tidak hanya mementingkan money money money sahaja...tetapi byk menekankan amalan spiritual & agama Islam juga...
Itulah yg saya sgt suka! Bosses selalu shja ingatkan kami, kerja kita utk tolong mudahkan urusan orang (menjual/membeli/menyewa property mereka). Dan yakinlah Allah akan memudahkan urusan kita pula...

So, here I am...a Real Estate Negotiator (REN)

So, kalau ada kawan2 yg berhajat utk menjual/ membeli/ menyewa rumah dan sebagainya...boleh lah contact saya seperti di atas ya :)


Rashid pun client saya tau...hihihi...

OK bye!