Wednesday, April 8, 2020

HARI KE-22 MALAYSIA PKP (PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN)


Bangun pagi tadi, betul- betul, inilah perasaan saya yang pertama sekali saya rasakan pagi ni.

Rasa betul-betul dah give-up. Saya dah tak ada nak letak harapan yang Covid19 ni akan habis dalam masa beberapa bulan ni.

Kalau tengok report kes setiap hari kat Malaysia ni, bertambah 100+ kes baru. Setiap hari.
Dan pertambahan kes baru ni pun ada hari yang mencatatkan lebih 200 kes.

So kalau macam ni, rasa macam jauhlah harapan yang PKP ni akan ditamatkan pada 14 April ni. Mustahil sebab kes tak pernah menurun atau kurang dari 100 pun.

Graf : Kredit to FB Dr. Fuad Latip

Saya dah mula tension berada dalam rumah. Ya, sebab 24 jam stay at home dengan suami & anak-anak ni bukan benda mudah ya. Semua nak kena jaga, nak kena uruskan. Fizikal & mental. Nak jaga makan minum, urusan mengemas rumah, pakaian dan nak kena uruskan emosi masing-masing yang setiap sorang dengan ragam masing-masing. 

Plus now, anak-anak kena belajar dari rumah, which means saya kena jadi guru utk pelbagai level darjah 1, 2, 6 dan tingkatan 1. Oh My!

And the truth is, my very own emotion is already drained! Saya rasa sangat penat mentally & emotionally. Sungguh, bila saya tengok langit dari tingkap petang ni, saya betul-betul rasa nak menangis!

Ya Allah... Tiada tempat lain untuk kami memohon selain hanya Engkau yang memiliki segala Kuasa & Kekuatan, dan sesungguhnya kami tak berdaya melainkan dengan KekuatanMu.

Semoga mereka yang masih bersembunyi dengan virus dalam badan tu cepat-cepat tampil buat pengakuan. Kesian kat orang lain terpaksa berkurung sebab kamu!