Monday, February 7, 2011

EAT.PRAY.LOVE

Salam sayang kepada mak ayah, semua kaum keluarga dan sahabat-sahabat yg sentiasa bertanya keadaan kami di sini, due to current condition in Egypt (Mesir). Since last week, I banyak sgt dapat mesages n emails n even during chatings pun ramai yg bertanyakan tentang perkhabaran kami sekeluarga di sini. Thanks so-o-o much for the concerns. We really appreciate that.


Dengan ini, I would like to attach the map, so that kaum keluarga semua dapat mengagak n membayangkan kedudukan kami di Saudi dgn Egypt (Mesir). Kami dipisahkan dgn Laut Merah, and keluarga kami berada di Jubail (sebelah Timur).

Alhamdulillah... setakat ni kami sekeluarga dan semua kawan2 rakyat Malaysia yg berada di Saudi tidak terkena apa-apa tempias dari Mesir. Namun begitu, terdapat rakyat Malaysia dari Mesir yg telah dibawa utk berteduh sebentar di Saudi (Jeddah to be exact). Dan kami hanya mampu menghulurkan sedikit bantuan dan selebihnya berdoa agar semua urusan mereka dipermudahkan (kebanyakannya menunggu utk dibawa pulang ke Malaysia).

Memandangkan kedudukan Jeddah yg agak jauh dari Jubail, mostly bantuan dari sini adalah dgn menyalurkan bantuan kewangan kepada wakil rakyat Malaysia di Jeddah utk membeli barang2 keperluan kepada mangsa. Terutama bg kawan-kawan dari Mesir yg mempunyai keluarga n anak-anak kecil, keperluan spt susu dan pampers amatlah diperlukan.

Kebanyakan mangsa hanya datang sehelai sepinggang. Keperluan seperti pakaian, makanan, serta barang2 persendirian (berus gigi,ubat gigi, sabun, tuala wanita, dan lain2) sangat2 dikehendaki.

*Credit to Jumaanisa' yahoogroups for the updates.

** Kalau tengok betul2 map tu, Israel tu pun bukannya jauh sgt dari Saudi ni... so keep on praying agar kami semua dilindungi Allah dari sebarang malapetaka yg tidak disangka-sangka. Nauzubillaahiminzaalik...