Thursday, July 30, 2015

MESIN JAHIT MINI DARI LAZADA

Taadaaaa..... Hahahha ni first time saya try shopping dari Lazada. Amet lah yg pandai2 sangat download apps Lazada ni kat henfon saya. Tu lah, kan dah terbeli. Hehehe....

Yang bestnya sbb Lazada ni offer payment COD. Oh baguslah, saya mmg malas bab nak add new account dlm m2u... mmg diorang ni pandai kan nak menjayakan urusan jual beli. Huhuhu...

Alkisahnya, saya mmg dah lama mengidam sangat nak try menjahit. Last sekali saya menjahit (pakai mesin jahit) rasanya time subjek Kemahiran Hidup Tingkatan 3 dulu! Itupun sbb terpaksa buat projek utk exam.

Saya bukan tak minat sgt nak menjahit ni. Tapi bila mula ada sangkut, jahitan putus ke, nak kena bukak balik, betulkan balik, pasang benang yg dah habis kt sekoci...haaa bab ni yg buat saya lemah semangat.

Tapi zaman skrg ni, dgn adanya pelbagai kedai fabrik yg canggih manggih dan comei lotei, membuatkan saya rasa mcm eksaited pulak nk cuba menjahit. Lagipun sbb adik saya Kak Ngah lah yg selalu tayang kain comei2 tu membuatkan saya terliuq!

Spotlight Store yg ada lots of beauuuuuutiful fabrics. Oh My!!!


Okay.... so ini lah dia my Mini Sewing Machine. Its so cute! It was delivered by Ta-Q-Bin yg best & bersopan santun!


Taadaaa.... opening ceremony....
Oh, by the way, saya dh claim ni as hadiah besday dari encik Amet. 
Actually, I was thinking nak request for Brothers' machine. Tapi takut tak bersungguh2 pulak, so I better try2 dulu lah kan. If I show a good performance I believe mesti besday tahun depan boleh dapat kan encik abang? Hehehe...

Semua ada lengkap. 3 biji sekoci yg dah dililit benang, ada foot pedal, power supply etc.
Oh, mesin ni pakai elektrik tau. Bukan pakai bateri cikai2 punya :P


Haaaa.... ini lah hasil jahitan saya yg pertama... Boleh la kan setelah dekat 20 tahun tak menjahit..
Kira bertuah sgt lah mesin tu boleh bergerak. Haahahaha
Kain tu pun semua belas ihsan Kak Ngah bagi perca-perca kain dia punya...takut nak beli kain cantik2 lagi, kot tak jadi kang membazir...


My target for next project nak buat yg lebih comei lotey mcm ni insya Allah...

Till then, wish me luck!